M6_UF1_Gestió de Recursos Humans i Materials
GESTIÓ DE RECURSOS HUMANS I MATERIALS
Recursos materials dins de l’empresa
Ens referim a matèria primera, la gestió del material, les
màquines...
Recursos humans dins de l’empresa
Ens referim als treballadors, la relació dels llocs del
material, les màquines...
Es gestiona a través de la comunicació interna:
- Comunicació informativa: Ens informa alguna cosa. És una comunicació formal i normalment vertical.
- Comunicació afectiva o valorativa: Escàs de sentiments. És no verbal.
- Comunicació reguladora: És la que aconseguim una reacció per part de l’interlocutor regulada en.
- Comunicació formal: És una comunicació formal i pot ser vertical o horitzontal.
- Comunicació informal: És una comunicació col·loquial i normalment horitzontal.
Dins del que són els recursos humans hi ha:
L’organigrama: És un document que a través d’una
representació gràfica que situa a cada treballador dintre del seu lloc de
l’empresa. Un organigrama facilita la comunicació entre treballadors.
ORANIGRAMA D’UNA EMPRESA D’ARTS GRÀFIQUES
Relació de llocs de treball (RLT): Tracta sobre la
informació de les tasques, horari, normes del lloc de treball... El RLT és útil
perquè:
- Optimitza l’estructura organitzativa.
- Amb aquesta optimització fem una recianolalització de l’assignació de persona del lloc de treball.
- Millora la planificació i l’efetivitat de la formació. Llavors el pla de formació de l’empresa serà efectiu.
- Posa les bases del sistema d’avaluació de tasques. És a dir, que marca els objectius i llavors al final de l’any l’empresa fa una memòria per valorar i veure si s’han aconseguit els objectius.
- Permet la valoració dels llocs de treball.
- Serveix de marc bàsic de les mesures de seguretat i els EPI’s.
- Una base de la planificació de l’empresa.
Full de treball: És un document que explica el tipus
de comanda que es, quan s’ha d’entregar, el client.. En aquest document ha d’haver
la següent informació:
- Número de comanda.
- Nom del client.
- Data d’entrada i de lliurament.
- Descripció/document gràfic. (Informació tècnica que ens haurà demanat el client en la seva comanda i per tant ens vincula a ell)
- Operari/treballador.
- Suport.
- Observacions.
- Incidències/no conformitats. (Quan hi ha un retard pel lliurament de la comanda)
- Despeses del material.
Briefing: Primer document en què ens vincula amb el
client. Document on ens guia i es plasma una qualitat d’informació que ens dona
el client per poder crear el producte o disseny.
Full de ruta: Document que explica detalladament les
operacions que un operador ha de realitzar a l’hora de fer el producte. Així
també podem detectar mes fàcilment si a aparegut algun error en el procés.
Cronograma: És una eina de gestió. Pot ser un
document imprès o pot estar en una aplicació digital. El cronograma inclou una
llista d’activitats o tasques des del començament fins al final del producte.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada